7 januari 2014

Svart på vitt om onytt-slutet

I dag fanns den där i Sundsvalls Tidning, artikeln om mitt onytt-år. På nyhetsplats! Lite konstigt, kände jag när jag läste den till frukosten i morse, men de kanske inte hade så många scoop precis inför idag ...


Läs artikeln här om du vill.  Och klicka gärna in på Marcus Bohlins text om konsumtion också. Läste den med behållning.

En helt annan grej, när vi var på storaffären i eftermiddags och gick förbi en hylla med billiga värmeljus frågade min man om vi behövde köpa fler. Reflexmässigt svarade jag:
- Värmeljus? Nej, det kan man köpa på second hand!
Han log nöjt och det blev inga ljus köpta. Kändes skönt. Undrar när det första nya inköpet kommer att dyka upp ... Du lär få höra om det när det händer!

1 kommentar:

  1. Men du är ju för rolig! Har självklart lagt till din nya blogg med den nya utmaningen till mina favoriter. Frågan är bara vad jag ska ge mig själv för utmaning. Håller på att "rensa mig" genom hela hemmet men det tar tid. Kanske hakar på ide'n med utelivet. Fast med eget tillägg att rensa rejält vid hemkomst istället. Ha en bra dag/Miah

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.