5 december 2013

Julmarknadsfynd, trots allt

Var på en halvprivat julmarknad i kväll, som några av mina gamla kollegor och deras kreativa bekanta höll. Tänkte att jag ville gå dit för att titta på lite konst, dricka en kopp glögg och prata lite med dem. Jag visste ju att jag inte kunde köpa något där.

Ack vad jag bedrog mig!

Jag kom till exempel hem med en allrengöring, "Skurtantens bästa", som Carina hade tillverkat själv av vinäger och citrusfrukt. Saker man kan äta, alltså, upptappat på en återvunnen glasflaska. Dessutom köpte jag en vacker julklapp (som jag förstås inte kan avslöja här) som enbart bestod av återvunnet material, varsamt behandlat. Upphovskvinnan hette här Petronella, en mycket begåvad och kreativ människa. Jag hade faktiskt kunnat shoppa mer, eftersom flera av utställarna sålde produkter som bara bestod av återvunna grejer. Då gills det väl inte som nyproducerat, eller? ...

Behöver jag kompensera den här med att avyttra något enligt in/ut? Ja, kanske.

Det blev dock inget mer. På vägen hem kom stormen Sven till trakten på riktigt. Jag lyckades hinna in precis innan det blev outhärdligt med all snö i ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.