7 oktober 2013

Oktober - rensarmånaden

I helgen försökte jag bringa ordning i det kaos som har rått i det kombinerade tv-rummet/ateljén ...

Före:
Stökig rullhylla.


Efter:
Städad rullhylla (i nästan städat rum).

Jag la upp kaosbilden på Instagram och genast kommenterade en av mina gamla klasskompisar från bildlärarutbildningen, Emelie, att hon hade utnämnt oktober till rensarmånaden. Taget! Härmed ska jag göra allt jag kan för att rensa under oktober! Började med att lämna bort en lampa och några sällan använda nagellack till min brorsdotter.

Och min förra arbetsplats, Skvaderns gymnasieskola, ville gärna ta emot den väldigt praktiska, men för mig alldeles för skrymmande rullhyllan. Den ska bara monteras ner för att få plats i hissen, sen kommer den att göra nytta på ett nytt ställe, där det bedrivs viktig verksamhet: bildlektioner på gymnasiet. Hemma ska den ersättas av en mindre variant som jag fått i present av pappa.

PS. Förutom att möbeln får lämna hemmet, rensade jag undan en kasse med körnoter som pappa fick botanisera bland, en kasse med noter som ska tillbaka till körens notbibliotek och minst en kasse med gamla papper/noter/anteckningar/skisser/sparade lappar. Så himla skönt att rensa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.