3 oktober 2013

Misslyckad sömnadsinsats

Så skulle jag då ta tag i det där med att-göra-listan ...

Sydde i en knapp, lagade hål i både shorts, tröja och tajts. Och så skulle jag ju sy ihop lakanen. Trädde maskinen, nålade ihop längs med långsidorna, räta mot räta och sydde raka spåret. Med nöjd min skulle jag precis klippa av tråden, då jag upptäcker att hela baksidan ser ut så här:


Antagligen trådspänningen. Testade igen, med samma resultat. Gav upp. Nu ligger det krulligt ihopsydda lakanet på bordet i en hög. Blä.

2 kommentarer:

  1. Så där blir det när jag använder "billig" tråd. Tråd från IKEA har jag fått slänga, den är oblank och liksom inte tvinnad. Den går av om man syr för hand! Min symaskin protesterar med att tjorva ihop undertråden om jag använder skittråd.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, Linda! Kollade tråden, men det var stabil Mölnlycke bomullstråd (trodde det var Ikea), så det måste bero på nåt annat. Jag ska dock testa att byta till en av mina andra rullar ändå, och se om det funkar.

    Trådmysteriet ...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.