25 september 2013

Vitt moln eller svart doft

Jag har semester den här veckan och couchsurfar hos ett par i några dagar. Deras badrum luktar tjära. Detta på grund av att de använder ett tjärschampo, som tydligen ska vara bra mot mjäll och mer eller mindre naturligt. Dock är jag tveksam till om jag tycker det är värt att få bort mjällen mot att mitt badrum - och mitt hår - luktar som en gammal fiskebåt. Dessutom läste jag att schampot tydligen framför allt används på hundar och hästar ...

Nej, då testar jag hellre äppelcidervinäger, som jag har läst ska kunna fungera. Den kan jag dessutom köpa ny, eftersom den gills som "mat". Men det kanske också luktar starkt efteråt ...

Annars tar jag gärna emot tips på hur du motverkar mjäll utan att använda de där superstarka och konstiga produkterna, som hockeymålvakter gör reklam för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.