10 september 2013

Tvivlet tittar fram

Ibland blir jag less på det här projektet. Känner att jag inte orkar tänka så mycket, inte blogga regelbundet, inte vill lägga band på mig osv. Då jag bara vill släppa allt och kunna gå in i en affär för att köpa ett paket disktabletter, toapapper, kanske ett roligt nagellack eller ett par byxor som finns i min storlek. Bara inte bry mig.

Men så till exempel berättar mamma att hon har köpt bikarbonat i storpack åt mig och allt vaknar till liv igen! Eller jag läser någon intressant artikel eller blogg om återbruk. Då kommer viljan och orken tillbaka.

Fram för egenhändigt tillverkad deodorant, hemgjord tandtvätt, klädbytarkvällar, begagnade redskap och återbruk!

Otråkigt, ofult och onytt är parollen!

Jag ger inte upp.

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig och påverkar mer än du tror! Jag har hittat din blogg och tycker det är spännande att följa dig i din utmaning. Jag har själv gjort förändringar även om de inte är i sådan utsträckning som dina men ändå ett strå till stacken. Så kämpa på och tänk på att vi är fler 'myror' som arbetar för att inte göra onödigt stor miljöpåverkan. Ingen kan göra allt men alla kan göra någonting! Ha en bra dag/Miah

    SvaraRadera
  2. Åh, tack snälla Miah!

    Du vet inte hur mycket det värmer. Vi fortsätter att dra våra strån till stacken! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.