6 september 2013

Mediala tips i förbifarten

När man surfar runt för att hitta något särskilt, hittar man även något allmänt. Och ibland något helt annat än vad man letar efter. Här är några inspirerande tips.

Fin förnyelse med färg och fantasi - vill också!

Studio Re:Design - så coolt projekt!

Lånade kläder bättre för miljön - ännu en, tjoho!

Lampa av morgontidningen - häftig look!

Plastic bag yarn - prasslig och färgglad återvinning!


... och så, något mer nedslående, den här vidriga filmsnutten. Varning för starka bilder och en aning ont i magen och tomhetskänsla efteråt.

Snutten kommer från dokumentärfilmen "Samsara", som innehåller en massa annat och en hel del vackert. Men just den här sekvensen fick mig att vilja avstå från att äta djur över huvud taget någonsin mer. I alla fall djur som inte levt ett värdigt liv och dött skonsamt. Nu har det gått någon vecka sen jag såg den första gången, och jag har väl stoppat i mig någon liten djurbit. Men den här sekvensen har helt klart gjort mig än mer vegetarisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.