5 augusti 2013

Kompensation och semesterrekommendation

Hemma igen. Har som sagt - förutom en helt livsnödvändig flaska t-röd till trangiaköket - klarat en tvåveckors roadtrip utan inköp av nyproducerat. Loppisfynd var det ju dock svårt att låta bli ...

IN:
Millestgårdens loppis i Duved:
En (helt oemotståndlig) ljusslinga med klassiska kulörta lyktor - 50 kr
En kåsa (till tältet) - 5 kr
Fem bestick (till tältet) - 5 kr
En konservöppnare + kapsylöppnare (till tältet) - 5 kr

Klimpfjällsgårdens loppis:
En grå långkofta - 35 kr

Stora Blåsjöns loppis:
Presenter: boken "129 svenskar" från 1976, ett brevställ + kvittoklämma i form av tennisracketar, ett gammalt vykort - 46 kr (om jag inte minns fel).

Vår balkong kommer att bli fiiiiin!

Det betyder att jag ska göra mig av med 10 saker (presenterna behåller jag inte, så dem kompenserar jag inte för).

UT:
En engångsgrill
En konservöppnare
En Melitta-tratt
En visp
En liten bricka med blommor på
En bok av Henning Mankell "Mördare utan ansikte"
En orange porslinskanna (ja, jag älskar orange, men jag har aldrig använt den)
En oöppnad reklamkortlek
En vinröd täckväst
En svart kofta

Allt lämnas till Kupan. Kompensation för flaskan med t-röd återkommer jag till.

Uppdatering 7 augusti: slängde med det så kallade trangiaköket också. Det var alldeles för otympligt att ha med i tält. Egentligen var det nog en fonduegryta ...


För övrigt vill jag gärna dela med mig av några semestertips i norra Sverige och Norge:
  • Vandra Blanktjärnsrundan i Vålådalen! Ljuvligt för själen, skönt för kroppen.
  • Se maffiga Tännforsen! Tar andan ur en.
  • Bo på Lierne Gjestegård i Holand, Lierne i Norge! Prisvärt, trevliga och avslappnade värdar, fin sjö att bada i, många olika boendeformer.
  • Se imponerande Hällingsåfallet utanför Gäddede! Vackert och dramatiskt med fantastiska regnbågar.
  • Hyr stuga i Ankarede kyrkstad vid Blåsjön! Stället är mest känt för kaféet och kapellet, men stugorna är jättegulliga. Känn lugnet och mys enkelt, utan rinnande vatten.
Alla nyss prövade av Onytt2013. Gillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.