13 augusti 2013

Förbjudet pappersmagasin

Åh, vad jag skulle vilja prenumerera på Camino! Ett snyggt välskrivet magasin om hållbarhet, ekologi, miljöfrågor och annat viktigt.

Innan jag drog igång #onytt2013 köpte jag gärna flera tidskrifter att läsa när jag skulle på semester, åka tåg till en konferens eller lägga mig på stranden. Ofta blev det Språktidningen, Filter eller någon musik- konst- eller designtidning. Eller Camino. Jag frossade i dem, slukade både text och bild, fick uppslag till saker att prata om i radio, eller något kreativt projekt till fritiden. Det stimulerade mina funderingar på det mesta. Till exempel sånt som den här bloggen och projektet handlar om.

Nu är varken köp eller prenumeration möjlig. Bra för ekonomin och miljön, dåligt för sinnesstimulansen. Smakproven på nätet är inte samma sak.

Snyft.

Funderar på att schemalägga en regelbundet återkommande promenad till biblioteket för att läsa magasin framöver (ja, se det som ett tips) ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.