3 juni 2013

Marita med mattpiskan

En dag för några månader sen, när det fortfarande var huttrigt och isigt ute, berättade jag i radio för min kollega Magnus, att jag hade försökt piska mina mattor. Föreningen har en finfin piskställning där det hängt en allmän mattpiska. Nu hade den gått sönder och det var urjobbigt för armar och händer att hålla i de ynkliga spröt som fanns kvar av handtaget och försöka få till någon slags effektiv piskning.

En stund senare kom ett mejl till programmet, där en Marita i Örnsköldsvik skrev att hon hade en mattpiska som bara hängde till ingen nytta i förrådet. Den kunde jag få köpa. Bra idé, tyckte jag.

Sen hände ingenting. Och ingenting. Jag hade fullt upp med mitt och säkert hon med sitt. Piskan föll i glömska.

Trodde jag.

Så i fredags, när vi var i Örnsköldsvik för P4 Västernorrlands lokala final i Svensktoppen nästa, så dök hon upp! Marita med piskan. Det visade sig vara en rejäl pjäs som jag nu ska betala 50 kronor för. Det var den värd. Om inte annat, så för kunna berätta historien för er här.

Maritas - numera min - mattpiska. Här ska piskas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.