1 juni 2013

Att få födelsedagspresenter

Jaha, då kom vi till kapitlet fylla-år-och-få-presenter under detta onytt-år.

Solen strålade, jag fick sova länge och välja frukostkopp när han gjorde i ordning. Svårt. Så många fina ... Till slut blev det den mörka, med skönaste handtaget.

En skön kopp av brittiskt ursprung, en med fina blommor, köpt på en loppis.

På eftermiddagen kom familj och släkt hit och åt fruktsallad och drack alkoholfritt bubbel. Jag fick presenter.

Hade inte önskat mig något (jo, jag önskade mig faktiskt galltvål och bikarbonat) men det dök ändå upp paket ... Jag får ju ta emot gåvor, men helst inte nyproducerade saker. Kanske kan man ha överseende på en födelsedag?


Med tanke på att jag i år i princip bara fick nyttiga förbrukningsvaror kan jag känna att det inte spelar lika stor roll att schampot, tandkrämen, sockarna, duschkrämen, tandborsten och framför allt de två toapapperförpackningarna var nyproducerade. Det var i alla fall inga onödiga presenter. Och allt kommer definitivt att användas upp. Dessutom fick jag ett par begagnade fina orange örhängen, presentkort på massage och fyra flaskor ekologisk prosecco. Och en begagnad schampoflaska (som de inte gillade) och en påbörjad tandkrämstub.

Tänker därmed inte klassa det här som ett brott mot reglerna, eftersom de i annat fall antagligen skulle ha köpt något mer oanvändbart nyproducerat att ge mig.

I övrigt en väldigt fin födelsedag. Vi spelade bara vinylskivor hela dagen. Fem myror är fler än fyra elefanter (helt fantastisk faktiskt), Evert Taube, Olle Adolphson, några med Astrud Gilberto, en Marvin Gaye, The Sundays. Blev slutligen bjuden på en underbart god och trevlig tapasmiddag av honom.

Life is good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.