2 maj 2013

Eget läppcerat på gång

Mina läppar har plötslig blivit så torra. Har ingen aning om vad det beror på, men de behöver smörjas stup i kvarten och min sköna feta kräm är ju slut sen länge. Ingen av de där ansiktskrämerna jag ärvt verkar fungera lika bra.

I brist på annat använder jag nu en övervintrad läppbalsam jag hittade i badrumsskåpet. Den är säkert flera år gammal och luktar väl inte så himla fräscht, men jag vill inte slänga den innan den är slut.

Alltså använder jag upp den i desperation.

Nu letar jag recept på egentillverkat läppcerat på nätet. Det borde ju inte vara så svårt att tillverka ...
Bivax verkar vara en viktig ingrediens. Det kan jag förstås inte köpa. Honung är också populärt, vilket gläder mig.

Man borde ju kunna ersätta bivax med något som kan räknas som "mat" ...

Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.