19 april 2013

Munnen den ska sjunga och va glad

... och ska den det behöver den känna sig fin och ren och smärtfri. I dag har jag känt av en slags irritation i kindtänderna och började undra om min hemgjorda tandtvätt/tandpulver verkligen gör jobbet ... Bikarbonat verkar ju halva jordens befolkning vara överens om att det är bra till det mesta, bland annat tandborstning, så jag funderar på om det kan vara kanelen som är boven? Den känns liksom "smutsigast", men jag har ingen aning.

Det gick så långt att jag i desperation började gräva längre in i skåpet under tvättstället och faktiskt hittade en liten pyttepytteförpackning med tandkräm från Viking Line. Ungefär 0,2 cl eller så. Utan fluor. Med en massa annat konstigt i.

Därför kändes det extra fantastiskt när jag träffade fina vännen S i kväll och hon hade med sig en present från Finland: tuggummi och .... eko-tandkräm!

Många ekologiska ingredienser. Och fluor!

Jippiii! Ja, alltså tandpulvret och tandtvätten funkar, men det känns ändå skönt att nu kunna variera med en reko tandkräm. Dessutom hade den inte fraktats i onödan för hon hade köpt den och sen själv kört över till Sverige för att hälsa på vänner. Och eftersom jag får ta emot gåvor, sa jag glatt TACK!

I helgen åker jag på turné med kören. Östersund och Svenstavik/Berg. Eko-tuben åker definitivt med, för munnen ska ju sjunga och vara glad. Viking Line-tuben fick stanna i skåpet i väntan på nästa förtvivlade nödrop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.