6 april 2013

Laga med ny reservdel eller inte

I går på lunchen diskuterade vi det här projektet och mina senaste problem.

Han tyckte att det borde vara okej att köpa till exempel en ny cykellykta eller symaskinslampa för att syftet med detta var att laga något som inte fungerade. Det i sin tur skulle innebära en längre livslängd på själva saken (i det här fallet cykeln eller symaskinen). Jag vägrade. Jag förstår hur han menar, att det är bättre att laga det som redan finns än att skaffa en annan/ny, och jag kan hålla med om att det är en fin tanke. Men har man bestämt sig för att inte köpa något nyproducerat så har man.

Jag har dock fortfarande varken lampa till cykeln eller symaskinen. Ska leta i några såna där lådor i hallen som innehåller överblivna glasögonfodral, oöppnade reklamkortlekar och gamla nyckelknippor och bonuskort. Där kan det kanske finnas en cykellampa. Om jag har tur.

Att köpa en nyproducerad reservdel är verkligen den absolut sista utvägen. Och det skulle kännas som ett bakslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.