23 april 2013

Ett viktigt litet barriärrev

I går fick jag ett litet urklipp från min mamma. Hon läser DN väldigt noga och intresserar sig för det mesta. Precis som min mormor gjorde faktiskt. Och som jag hoppas att även jag kommer att göra när jag blir äldre.

Hon hade klippt ut en notis med en bild på ett virkat korallrev från en utställning i Tübingen i södra Tyskland. En väldigt liten bild i en liten notis, men den kändes bekant på något sätt och gjorde mig nyfiken.

Så jag googlade. Och googlade, och googlade, och googlade ...

... och så ... (ungefär som Professor Balthazar) ... hittade jag det!

Utställningen pågår till september och finns på universitetsmuseet i Tübingen.

Och när jag fortsatte luska vidare hittade jag mer om det här fantastiska projektet, som bland annat handlar om hållbarhet. TED brukar bjuda på intressanta föreläsningar, och här får Margaret Wertheim berätta om Hyberbolic Crochet Coral Reef.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.