2 april 2013

Cykelpremiär!

Åh, denna underbara känsla! Doften av vår - damm, vattenpölar, geggig gräsmatta ... Ljudet av grus under däcken, fåglar som sjunger. Farten när man rullar utför en backe. Jag älskar att cykla!

I alla fall för det mesta. I dag var jag stressad för att hinna till jympapasset och han föreslog cykel. Jag kastade med mig pumpen, fick in luft i däcken i cykelförrådet och så ut genom dörren med andan i halsen och kylan kring öronen. Ingen särskilt romantisk säsongspremiär för velocipeden och mig.

Dessutom insåg jag snabbt att ett problem har dykt upp. Mitt framlyse på cykeln fungerar inte. Det har det inte gjort sen i höstas. Och nu får jag inte köpa ett nytt.

Måste lösas.

Men hur?

Tejpa fast en gammal ficklampa? Alldeles för osäkert i guppen.
Köpa begagnat på nätet? Alldeles för jobbigt att hitta rätt modell (vis av symaskinsdebaclet), och jag orkar inte nörda ner mig tillräckligt ordentligt i olika cykelforum.
Cykla utan framlykta? Olagligt. (Erkänner dagens lagbrott. Men jag hade reflexväst, reflexband och baklyse i alla fall! Och hjälm, förstås ...)

Jag får fortsätta fundera.

Trasig framlampa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.