9 mars 2013

Träningsskor - en av lösningarna

I dag var jag åter på ett Friskis & Svettis-pass. Och eftersom mina träningsskor är för gamla och jag inte hittat några bra på begagnatmarknaden än, tänkte jag testa ett annat av de tips jag fick: att pröva utan skor. Japp, sport-bh, t-shirt och träningsbyxor. Men bara fötter.


Funkade faktiskt över förväntan! Dock fick jag ganska snart en schuuuuuk träningsvärk i vaderna, nästan krampaktig. Inte har den lättat efter passet heller. Men i övrigt kändes det som om jag skulle kunna tänka mig att fortsätta träna barfota. Tror kanske att benen, musklerna och lederna vänjer sig efter ett tag och att vadvärken kan mattas.


Nu ska jag på Melodifestivalmiddag. Med skor. För övrigt ett par vintage Daniel Hechter som jag fyndade på Kupan för 60 kr för ungefär ett år sen. Shooshoo!



Uppdatering 11 mars: Har nu ännu ondare i vaderna och har svårt att gå i nerför i trappor. Tror kanske att jag behöver skor ändå ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.