2 februari 2013

Toapapper - lösningen

Ok. Så här blir det:
1. Han får köpa miljövänligt toalettpapper, tillverkat av enbart returpapper.
2. Jag får inte använda det. Jag använder vatten.


På det sättet går det i alla fall åt mindre papper. Jag tänkte att det kan vara ok med den sortens överenskommelse i nödfall just för gemensamhetsvaror. Det är ju trots allt mitt projekt, inte vårt.

När det gäller disktabletterna, använde jag upp den sista i dag. Kanske får tillämpa gemensamhetsklausulen där också, vi får se.

(Känns lite som ett nederlag. Men som sagt är det mitt val, inte hans, så det kanske är ett logiskt beslut. Ska dock sägas att han är min största påhejare i detta.)

2 kommentarer:

  1. Men handdisk i ett år kanske funkar? Man hittar säkert recept på diskmedel på internetet.

    SvaraRadera
  2. Bra idé. Tack för alla dina peppande kommentarer och idéer, Susanna!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.