1 februari 2013

Lösning eller fusk


I dag på jobbet for tanken genom mitt huvud:
- Jag kanske kan ta med mig den här hem. Den har ju stått på mitt skrivbord i flera veckor, ingen kommer att märka att den är borta, jag betalar ju inget för den, så det räknas väl inte som ett köp av något nyproducerat, man skulle kunna säga att den är begagnad eftersom jag har använt den redan, och den är säkert tillverkad av returpapper, och ...
Det kändes som fusk. Rullen fick stå kvar.

Däremot fick jag ett väldigt bra förslag på lösning av toapapperproblemet, från en kompis som nyss varit några veckor i Senegal. Där torkar man sig inte, utan använder vatten. De tycker att det är ganska ohygieniskt att använda papper. Och hon menar att det funkar alldeles utmärkt med vattensköljning i stället.

Bra idé, tycker jag. Borde vara värt att prova. Nu återstår bara att ha ett litet familjeråd och ta ett beslut tillsammans med person nummer två i hushållet.

Vi har även ett nytt dilemma: bara en disktablett kvar till diskmaskinen.

2 kommentarer:

  1. Ja, men vilken bra lösning! Och nu vore det bekvämt för er om ni bodde i Finland. Här är handdusch bredvid toaletten standard.

    SvaraRadera
  2. Haha, klockrent Finland!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.