14 februari 2013

Egen tandkräm, the sequel

I kväll - efter ytterligare konsulterande under dagen - vågade jag pröva "tandkrämen". För övrigt oerhört svårt att få den att hålla sig blandad och inte skikta sig. Jag doppade ner tandborsten i geggan ...

Resultat:
  • Smakar mest salt.
  • Brände lite i tandköttet efteråt.
  • Tänderna känns lena och kanske rena.
  • Mycket saliv producerades.

Nej, den kommer jag inte att använda mer. Det kändes för obehagligt. Får prova något annat. Såg ett klipp på youtube om någon som gjorde eget tandpulver. Och en fd. jobbarkompis tipsade om grankåda, som tydligen använts som tandrengöring förr. Men ... Det får ju inte kännas mossigt, dassigt och trist!

Otråkigt, ostelt och ofult!

Nästa gång ska jag testa något av de här recepten. Ser och ter sig betydligt trevligare. Kokos gillar jag ju. Matsoda är tydligen det ord man använder för bikarbonat på finlandssvenska. Man lär sig något varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.