26 februari 2013

Ännu ett problem - träningsskor

I kväll ska jag till slut försöka ta tag i det faktum att jag, från att ha tränat både jympa och bikramyoga minst tre gånger i veckan, har gått till att inte träna alls.

Noll gånger i veckan.

Jag ska till Friskis & Svettis på ett medelpass. (Hade kanske varit bra att börja på basnivå, men det fanns inget sånt som passade in i mitt privata schema.) Med skräckblandad förtjusning kollar jag busstider och rotar i garderoben efter mina träningskläder.

Påminns där och då om att jag behöver nya träningsskor. Om att jag har behövt nya träningsskor länge, kanske i några år. De jag har är säkert nästan tio år gamla och det sägs ju att man behöver byta ut just träningsskor betydligt oftare än så, för att de ska fungera bra. Med tanke på att jag är otränad och dessutom har ett halvdant högerknä borde jag verkligen ha ett par toppenskor. Om inte annat så för att undvika skador.

Hur ska detta gå?! Jag kan ju inte - av ovan nämnda skäl - köpa begagnade jympingdojor. Köpa nya är förstås uteslutet.

Jympa i gamla skor?
Jympa utan skor?
Träna något annat, som inte kräver jympingskor?

Ghaaaah! Hjälp och förslag välkomnas med öppna armar ...


Uppdatering 22.38: Chansade på att använda de gamla skorna. Funkade ok. Dock har jag ont i knäna nu efteråt, men det kan även bero på att passet var lika jobbigt som jag var otränad ... Jag behöver nog trots allt fräscha pjuck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.