31 januari 2013

Första problemet på ingång

Inspirerad av Rebecka som föreläste på en Pecha Kucha Night i Sundsvall i november, drog jag den andra januari i år igång mitt personliga projekt, som jag beskriver här till höger. Det är inget nyårslöfte, bara ett experiment. Mitt försök att tära lite mindre på jordens resurser.

Hittills har det gått alldeles utmärkt. Jag fyndade både värmeljus, vanliga ljus, diverse material och skor på Myrorna och Erikshjälpen för någon vecka sen. Jag fick en termos, några ljus och en påbörjad kropplotion av Linda, som ville bli av med saker på grund av en flytt. Och förra tisdagen var jag på klädbytarkväll hos nämnda Rebecka och förnyade min garderob.

Med ganska precis en månad bakom mig börjar dock läget bli aningen mer prekärt. Varför?

1. Vi har bara en toapappersrulle kvar i hemmet.
2. Alla människor behöver gå på toaletten några gånger per dag. Och torka sig efteråt.
3. Jag har inte hittat någon DIY om hur man kan tillverka eget och jag vill inte torka mig med bajsigt dasspapper ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.